آموزشی فوم, بازار جهانی فوم, تولید فوم, علمی, فوم پلی اتیلن

تبدیل پلاستیک به فوم برای مبارزه با آلودگی

تبدیل پلاستیک به فوم برای مبارزه با آلودگی

پلاستیک های زیست تخریب پذیر قرار است برای محیط زیست مفید باشند. اما از آنجایی که آنها به طور خاص برای تخریب سریع ساخته شده اند، نمی توان آنها را بازیافت کرد.

در فیزیک سیالات ، محققان دانشگاه کانتربری در نیوزیلند روشی را برای تبدیل چاقوها، قاشق‌ها و چنگال‌های پلاستیکی زیست تخریب‌پذیر به فومی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به عنوان عایق در دیوارها یا دستگاه‌های شناور استفاده شود.

محققان این کارد و چنگال را که قبلاً تصور می شد پلاستیکی “غیر قابل کف” است، در محفظه ای پر از دی اکسید کربن قرار دادند. با افزایش فشار ، گاز در پلاستیک حل شد.

هنگامی که آنها به طور ناگهانی فشار را در محفظه آزاد کردند، دی اکسید کربن در داخل پلاستیک منبسط شد و کف ایجاد کرد. هیون پارک، نویسنده، گفت: این فرآیند مانند باز کردن یک قوطی نوشابه و آزاد کردن کربنات است.

پارک گفت: “با تغییر دما و فشار، پنجره ای وجود دارد که می توانیم فوم های خوبی بسازیم.” اینطور نیست که هر دما یا فشاری کار کند. ما دریافتیم که چه دما یا چه فشاری برای تبدیل پلاستیک های غیرقابل کف به فوم بهترین است.

هر بار که پلاستیک بازیافت می شود، مقداری از استحکام خود را از دست می دهد. فوم ها یک ماده جدید ایده آل هستند، زیرا در بسیاری از کاربردها نیازی به استحکام ندارند.

پارک می‌گوید: «هر زمان که بازیافت می‌کنیم، هر بار پلاستیک‌ها را تخریب می‌کنیم. بیایید فرض کنیم یک قاشق زیست تخریب پذیر داریم. یک بار از آن استفاده می کنیم و دوباره آن را در قاشق دیگری بازیافت می کنیم. ممکن است در دهان شما بشکند.

ساختار ایده آل یک فوم به استفاده نهایی آن بستگی دارد. فوم های حجیم که دارای محفظه های هوای بزرگ یا فراوان هستند برای شناورها مناسب هستند. محققان دریافتند، برخلاف آنچه قبلاً تصور می شد، فشار کمتر محفظه منجر به کف های حجیم می شود.

ساخت پلاستیک های زیست تخریب پذیر قابل بازیافت می تواند برخی از مشکلات آلودگی جهانی را کاهش دهد. در حالی که مواد زیست تخریب پذیر در نهایت در طبیعت تجزیه می شوند، اگر بتوان پلاستیک ها را تغییر داد، حتی برای محیط زیست بهتر است.

پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر و قابل بازیافت را می‌توان بیش از یک بار استفاده کرد، اما اگر در اقیانوس‌ها یا محل‌های دفن زباله قرار بگیرند، تهدید زیست‌محیطی کمتری به شمار می‌روند. این تیم بر این باور است که این فرآیند می تواند در مقیاس وسیع اجرا شود.

پارک می‌گوید: «ما می‌توانیم کاربردهای کف‌سازی را به بسیاری از پلاستیک‌ها گسترش دهیم، نه فقط این پلاستیک

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 20 =